A trip to Stockholm!

Vår resa till Stockholm var riktigt bra! Shopping, museer och god mat. Vädret har verkligen varit toppen också så det går inte att klaga på något :) Eller ja, hotellrummet var inte det finaste men det funkar. Frukosten var i alla fall toppen för mig som är allergisk mot både gluten och laktos. Scandic har alltid mycket för allergiker så det är bra.

I tisdags när vi kom upp gick vi en sväng på stan och åt sen middag i Gamla stan på ett mysigt hamburgare hak. Det var så bra! Maten serverades i papperslådor, något som bara förhöjde känslan där. Hamburgarna var riktigt goda och de hade hembakat glutenfritt hamburgarebröd. Ett stort plus! Efter vi hade ätit gick vi hem genom stan, riktigt mysigt att bara strosa tillsammans.

IMG_0624 IMG_0626

Onsdagen spenderade vi med att gå på museum. Det blev naturhistoriska och tekniska. Blev som små barn på tekniska när vi testade alla små experiment. När vi kom tillbaka till hotellet på kvällen tog vi en planka med räkor, lax och lite charkuterier. Jätte gott :) Sen tog vi det lite lugnt innan vi åkte till gamla stan för middag. Åt vegetarisk risotto på en italiensk restaurang, så gott!

IMG_0663 IMG_0635 IMG_0661

Torsdagen gick i shoppingens tecken. Vi började på Mall of Scandinavia och avslutade i stan. Fick lov att besöka Adidasbutiken på Hötorget en sista gång. Gud vad jag önskar att vi hade den butiken här nere!

IMG_0672Blev hamburgare på Mall of Scandinavia också. Älskar mysiga hamburgareställen!

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>