healthy mind, healthy body!

Ikväll gjorde jag overnight oats för första gången som jag ska ha till frukost imorgon. Slängde ihop 1 dl havregryn, 1/2 banan, 1,5 dl kokosdryck, 1 msk jordnötssmör och lite kanel. Tänkte toppa det med hallon och blåbär imorgon. Har inte orkat fota det än eftersom det bara ser ut som en sörja utan sin topping, haha! Brukar ni göra overnight oats? Tips på goda varianter? Tänkte att det kan vara perfekt som frukost på jobbet eftersom det är så lätt att ta med sig. Får varva att ta med det och smoothies :)

Har suttit och filat på mitt upplägg lite när det kommer till kosten och så i övrigt. Jag tror att ska man lyckas med att förändra sin livsstil så måste man vara ärlig mot sig själv och veta VARFÖR man vill förändra sättet man lever. Så många gånger har vi sagt att ”vi ska komma i form till resan” eller ”vi ska komma i form till sommaren”. Denna gången tänker jag inte så. Jag vill förändra för att må bra i kroppen och minimera risken att få en stroke igen. Att jag sen får en sundare kropp är en bonus och givetvis något jag också vill. Så jag har tittat på hur jag äter och vart mina svagheter finns. Planering är något jag var varit dålig på så det ska jag verkligen jobba på. Jag tror att planerar man väl för när och vad man ska äta så löser sig många andra problem genom det. Nåja blev lite långrandig så här på kvällskvisten. Min poäng är att försök inte komma iform för något speciellt utan kom i form för livet. Hitta moroten för varför DU vill  få mer sunda vanor. Att få magrutor till sommaren eller en större rumpa duger inte, se det som en bonus när du äter och tränar rätt! Jag vill absolut inte hamna i riskzoonen för en stroke igen så att leva så bra som möjligt är därför viktigt för mig!

i can do this nothing hh healthy

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>